29 Haziran 2010 Salı

SQL C# BAĞLANTISI-C#DAN VERİTABANINA BİLGi EKLEME-SİLME

              Sqlde tablolarımızı oluşturduktan sonra c#da  kodlar yardımıyla veritabanına bilgi ekleme ya da silme işlemlerini gerçekleştirebiliriz.
Bununla ilgili c#da yazılmış örnek kodu inceleyelim:
             Öncelikle projede gerekli form dizaynını yapmalıyız,bir tane datagridview ve gerekli button textbox ve labelları eklememiz gerekir



using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Data.SqlClient;                                 //sql bağlantısı için gerekli kütüphane
namespace Sql_komutları_deneme
{
    public partial class Form1 : Form
    {   //tanımlamaları public yapıyoruz ki hepsi için geçerli olsun
        SqlConnection baglantim;
        SqlDataReader reader;
        SqlCommand komut;
        SqlDataAdapter adaptör;
        DataSet dataset;

        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {

 baglantim = new SqlConnection();    //sql ile bağlantı kurulmasını sağlar
            baglantim.ConnectionString = "Integrated Security=True;  Initial Catalog=csaharptanbaglanma;  Data Source=DERYA-PC\\SQLEXPRESS;";     //database ve serverisimlerinin verilmesi gereken connectionstring
            baglantim.Open();                      //bağlantıyı açmak gerekir

             dataset = new DataSet();
            SqlDataAdapter adaptör = new SqlDataAdapter("select* from  Bilgiler    ", baglantim);   //bağlanılacak tablo belirlendi

            adaptör.Fill(dataset, "Bilgiler");          //dataadapterdaki bilgiler datasete aktarıldı

            dataGridView1.DataSource = dataset.Tables[0];           //tablo datagridviewde görüntüleniyor

            komut = new SqlCommand();
            komut.Connection = baglantim;            //sql cümlelerinin yazıldığı yer


 }

private void button_sil_Click(object sender, EventArgs e)        
                                          //silme  butonu,seçili olan satırın silinmesini sağlıyor
        {


            try
            {

                //komut.CommandText = "delete from Bilgiler where Ad='abc'";     //adı abc olanı siler
                               //seçili olanın silinmesi olayı
                komut.CommandText = "delete from Bilgiler where Id='" + dataGridView1.CurrentRow.Cells["Id"].Value.ToString() + "  '  ";//seçili olanı siliyor
                reader = komut.ExecuteReader();
                reader.Close();
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("secili alan yok!!!!!");                  
            }
            finally
            {
                Form1_Load(sender, e);     //silme işlemini yaptıktan sonra formun güncellenmesini sağlıyor

            }


        }
//textboxlara yazılanların veri tabanına eklenemesini sağlıyor
        private void button_ekle_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {

                komut.CommandText = "insert into Bilgiler values('" + textBox1.Text + "','" + textBox2.Text + "','" + textBox3.Text + "','" + textBox4.Text + "','" + textBox5.Text + "')";
                reader = komut.ExecuteReader();   /

            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("ekleme islemi gecersiz!!!bosalan veya farklı id de eleman eklenmeli");
            }
            finally
            {
                Form1_Load(sender, e);     //silme işlemini yaptıktan sonra formun güncellenmesini sağlıyor

            }
        }

    
      
    }
}
  
     Yapmış olduğumuz bütün değişiklikler veritaanına da yansımış oluyor..............




DERYA GÜNDÜZ

6 yorum:

Oğuzhan dedi ki...

ben lise 2 . sınıf, bilişim teknolojileri, veri tabanı bölümündeydim. bu dersi birkaç haftadır arıyorum ama hiç bu kadar mükemmel anlatan bir ders bulamadım. Çok güzel bir ders olmuş. Teşekkür Ederim. oguzhanbozkurt.ob@gmail.com mail adresim, aklıma takılan bazı sorular var sizce de sakıncası yoksa size mail le sorabilir miyim ? .Kolay Gelsin....

Unknown dedi ki...

bilgiler için teşekkürler

osman dedi ki...

dört saattir oluşturamadığım bağlantıdaki ufak hatayı gösteren bu anlatımın için çok teşekkür ederim :)

Sefa dedi ki...

Faydalı bir makale elinize sağlık..

talha şahin dedi ki...

Merhaba,
Öncelikle iyi bir anlatım tamam datagridview'den veriyi çekip hangi satıra göre sileceğimizi yapabiliyoruz. fakat benim şöyle bir sorum olacak ben SQL tarafında oluşan tablomu komple silmek istiyorum bunun için ne yapabilirim Bilginiz varsa yardımcı olursanız sevinirim,
Saygılarımla...

Unknown dedi ki...

Çok teşekkür günlerdir arıyorum bu kadar açık ve sade anlatım başka yerde göremedim. Allah razı olsun.

 
Facebook

Bizi takip edin!

ESOGÜ Bilişim GünleriESOGÜ Bilişim Günleri