19 Ağustos 2011 Cuma

Microsoft Yaz Okulu Sona Ererken Bana Kalanlar.....


18 Ağustos 12 Temmuz tarihleri arasında Tobb Etü'de gerçekleşen Microsoft Yaz Okulu eğitimlerimiz  sona erdi. İleriki senelerde yaz okuluna katılmak isteyen arkadaşlar için faydalı olabileceğini düşündüğüm bir yazı olsun istiyorum.Nasıl başvurdum,ne gibi şartlar aranıyor,eğitim boyunca neler yaptık,hangi eğitimleri aldık gibi soruların cevaplarını bulabileceğiniz bir yazı olacak.

Nasıl Başvuru Yapılır ve Aranan Şartlar?

Nisan ayında  msakademik.com sitesinde Microsoft yaz okulu için başvuruların alındığı duyuruldu.Başvuruyu internet üzerinden yaptım,bir form doldurdum.Formda bildiğim programa dilleri,yaptığım projeler,katıldığım eğitim ve seminerler,klüp-dernek etkinliklerim,organizasyonlarım,akademik referanslarım,not ortalamam gibi bilgiler soruldu.Bence  seçerken baktıkları en kritik şeyler de bu saydıklarım.
Genelde her üniversiteden 1 ya da 2 kişi seçmişlerdi.Eğitimler İstanbul,Ankara ve İzmir olmak üzere 3 yerde gerçekleşti,genelde okunan şehire en yakın merkezlere göre şehir eşleşmesi yapılıyor.Bizim grupta Eskişehir OsmanGazi Üniv.,Hacettepe Üniv.,Çankaya Üniv.,Katü  ,Ankara Üniv.,Tobb Etü Üniv.,Anadolu Üniv.,Selçuk Üniv.,Erciyes Üniv.,Fatih Üniv.,Bilkent Üniv. ‘den arkadaşlar vardı(bunlar hatırlayabiklerim).
Eğitimler boyunca her 2-3 günde bir farklı bir eğitmen gelip,farklı konularda eğitimler verdi.

Eğitmenlerimiz ve Eğitimlerimiz:

·         Daron Yöndem-Silverlight
·         Mahmut Temur-Sql
·         Pavel Slavov-Windows Azure
·         Sertay Halka-C#
·         Burak Batur-SharePoint
·         Engin Polat-Xna Game Studio
·         Ekin Özçiçekçiler-Windows Phone 7.1

Eğitim son haftasında da 
  • Buğra Karabey,Ulusal Teknoloji Politikaları Yöneticisi,Bulut Bilişim konusunda ve 
  • Umut Erkal,İmagine Cup'da dünyada ilk 6 ya giren ekip üyesi,Kinect Programlama ve Embedded Programlama ile ilgili seminer verdi.
ve Proje yapmamızı istediler.Ben de Windows Phone uygulaması olarak Birim Çevirmece yaptım.Yaptığım uygulamada Bilgisayar birimleri ve uzunluk ölçüleri birbirine çevirilebiliyor.

Laboratuarın çok sıcak olması ve bazı aksaklıklar dışında eğitim verimli geçti,eksiklerimin ne kadar çok olduğunu(zaten öğrendikçe daha çok eksik olduğunu anlarsın hep zaten) gördüm.Yani çoook çalışmam gerek çooook:)))Sektör engin bir derya misali.....

Hiç bilmediğim teknolojiler konusunda en azından aşina oldum,değerli hocalar tanıdım ve güzel arkadaşlar edindim.Örneğin Silverlight,XNA,Windows Phone,Azure ve SharePoint konusunda hemen  hiç bilgim yoktu,şuan ne oldukları,neler yapılabileceği konusunda fikrim var.Gelişmekte ve popüler olan bu teknolojileri işin ehiller inden dinlemek de ayrı bir zevkti benim için:)

Eğitimden kalan Birkaç mutlu kare:)))))










Hiç yorum yok:

 
Facebook

Bizi takip edin!

ESOGÜ Bilişim GünleriESOGÜ Bilişim Günleri