21 Şubat 2010 Pazar

bilgisayar mühendisliği bahar yılı bölüm toplantısı

dün(18.02.2010) bölümümüzün  düzenlemiş olduğu bahar yılı toplantısına katıldım.duyuruyu  gördüğümde  içeriği ile ilgili hiç bir bilgim yokktu(duyuru da açıklayıcı değildi zaten) açıkçası gereksiz olabileceği geçti aklımdan katılmam diye düşündüm ilk başta.sonradan gitmeye karar verdim saat 10daydı, konferans salonunda oldu gitiiğimde bölümümüzn bütün  hocaları ve bölüm başkanımız ordaydı yanlız öğrenci sayısından çok hocalar vardı neyse başladık sonradan da bazı arkadaşlar geldi ama anca 20 kişi vardı(bu da duyurunun iyi yapılamaması ve bir mail gurubumuzun olmayışından kaynaklanıyor).nihat hoca açılış konuşması yaptı.bölümümüzden bahsetti,bölümdeki arkadaşların konferans,panel gibi aktivitelere katılımının eksikliğinden  yakındı,projelere katılmamız gerektiğini söyledi.sonra bölümümüzün üye olduğu bir programdan bahsetti ve bunun tanıtımını yaptı.
toplantıya katılamayan arkadaşların bilgilenmesi amacıyla müdek programıyla ilgili biraz bilgi ekledim.
                                                         MÜDEK
Sürekli iyileşme çalışmaları kapsamında Bilgisayar Mühendisliği bölümümüz, mühendislik programlarını çeşitli ölçütler (altyapı, öğretim kadrosu, meslek eğitimi v.b.) bazında değerlendiren ve bu değerlendirme sonucunda yeterli bulunan programlara çeşitli süreler zarfında akreditasyon veren, ulusal tanınırlığa sahip Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) ajansına değerlendirme için başvuruda bulunmuştur.

MÜDEK Akreditasyonunun Amaçları

Mühendislik programlarının MÜDEK tarafından akreditasyonu gönüllü bir süreç olup, MÜDEK ancak kendisine başvuran programları akredite eder. MÜDEK akreditasyonu, Türkiye’de mühendislik eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak üzere aşağıdaki hedeflere ulaşmayı amaçlamaktadır:

(a) Başvuran mühendislik programları arasında değerlendirme ölçütlerini sağlayanları belirlemek.

(b) Bu programları ilan ederek değerlendirme ölçütleri sağlayan programlar konusunda toplumu, öğrenci adaylarını, öğrenci danışmanlarını, öğrenci velilerini, eğitim kurumlarını, meslekî kurumları, olası işverenleri ve devlet kurumlarını bilgilendirmek.

(c) Mühendislik alanındaki mevcut eğitim programlarının sürekli iyileştirilmesi ve yeni programların geliştirilmesi konularında yönlendiricilik yapmak.

   daha sonra erasmus programı,stajlar,erasmus öğrenci değişim stajı,emo tanıtımı ve klübümüzün tanıtımı yapıldı.
bu geç kalınmış bir bilgilendirme toplantısı oldu.problemlerimizi ileteceğimiz bir ortam oluşmamıştı şimdiye kadar.her dönem başı ve sonunda olacağını söylediler.çok faydalı olacağını düşünüyorum.bölümüzde eksiklikler olduğunu düşünüyorum bu şekilde düşüncelerimizi hocalarımıza da aktarma şansı bulabilecez.bu toplantı bilmediğim bu da mı varmış dediğim şeyler oldu.bu da daha öncesinin eksikliği.
yaptığım eleştiriler işe yaradı sanıyorum(kemal hocayla konuşmuştum baya bir eleştirmiştim).toplantı sonrasında çay arasında hocalarla birebir görüştük.bir mail grubumuzun olmayışından ve duyuruların yapılmadığından bahsetttim.ayrıca ben ve diğer arkadaşlar da hocalarımızın da teşvik etmesi gerektiğini söyledik.sanırım hem  bölüm başkanımız hem de hocalarımız kendilerindeki eksiklikleri farkettiler ve bundan sonrasında bize daha da faydalı olmaya karar vermişler.bunu hisstemek çok güzel...
burdan diğer arkadaşlara da sesleniyorum eleştirel olun ,düşündüklerinizi aktarın yanlışlıklar eksiklikler anca bu şekilde çözülebilir.bu yaptığımız eleştiriler yapıcı olur bunu unutmayalım ve bu toplantılara düzenli olarak katılalım!!!!

Hiç yorum yok:

 
Facebook

Bizi takip edin!

ESOGÜ Bilişim GünleriESOGÜ Bilişim Günleri