9 Nisan 2010 Cuma

LİNUX GÜNLERİ-1. gün/DEVRİM GÜNDÜZ

bugün yine "aa bugün nekadar çok şey  öğrendim",dediğim günlerden birtanesi:
klübümüz BBTK'nın etkinliği olarak gerçekleşen "LİNUX GÜNLERİ" etkinliğine   katıldım bugün.İyiki de katılmışım dediğim bir seminerdi.
LKD(linux kullanıcıları derneği) adına DEVRİM GÜNDÜZ konuşmacı olarak katıldı.
Devrim gündüz kimdir?
kendisi  şuan markafoni adlı özel alışveriş klübünün IT departmanında çalışıyor,50 ay Canada'da çalışmış,Amerika'da çalışmış ayrıca postgresql'in (özgür yazılım olan ve sql standart sorgu dilini destekleyen veritabanı yönetim sistemi)  geliştiricisidir ve koyu bir linuxçu'dur.
sunumu müthişti,gözlerimizi ondan alamadık,1.5 saat  geçiyordu ama kimse  zamanın nasıl geçtiğinin farkında olmuyordu,kendi hayatından ve tecrübelerinden anektodlar alarak sunusunu çok eğlenceli bir hale getirmeyi başardı.sunum iki  oturumdan oluşuyordu:
  • özgür yazılım, linux nedir?
  • linuxta sunucu,veritabanı ve ağ sistemleri
daha önce de özgür yazılımla ilgili konferanslara katılmıştım ama hiçbirinden bukadar zevk almamıştım(çoğunlukla pardüs seminerleri).
şimdi oturumlar boyunca ladığım notları sizlerle paylaşmak istiyorum:
  • linuxun en önemli özelliği tüm bileşenlerin kaynak kodlarının kamuya açık olmasıdır,
  • linux esasen işletim sisteminin çekirdeğidir,yani biz "linux kullanıyorum",derken aslında yanlış kullanıyormuşuz;ubuntu,pardüs,fedora... kullanıyorum demeliyiz,bunlar da linuxun dağıtımlarıdır,
  • 1991'de linuxun ilk sürümü duyruluyor,linux 0.02,sonrasında 0.04,0.06....1.0,.....2.0......2.6 çıkmış ,
  • minix ve linus torvals linux çekirdekli çok basit işletim sitemleridir,
  • linuxta kullanıcıların akıllı olduğu düşünülür,örneğin birşey  silinecekse windowsta olduğu gibi "emin misiniz",sonra  geri  dönüşüm kutusuna,  gibi şeyler  yokmuş,
  • pidgin:aynı anda yahoo,msn,,,'den birden fazla oturum açmak için kullanılan prog,
  • linux'ta dil paketlerinin hepsi yüklüymüş,böylece istediğiniz dili kullanabiliyormuşsunuz,
  • mono:c#'da kod yazmak için kullanılan prog.,
  • evolution,pine:mail okumak için prog.,
  • programlama için eclipse,anjuta,glade  programları kullanılabiliyormuş,
  • çokluortam için mplayer,grid kullanılabiliyormuş,
  • .net uygulamalarını mono ile çalıştırabilirmişiz,
bugün için aldığım notlar buşekildeydi,katılmayan arkadaşlar bi göz atabilir,
buarada katılmayan demişken,katılım çok azdı,insanları anlayamıyorum böyle fırsatları nasıl kaçırabiliyorlar,etkinlik yapıyoruz zahmet edip gelmiyorlar,bilinçsiz okadar çok insan var ki.........


bir de benim için çok önemli olan bir konudan da bahsetmek istiyorum,uzun zamandır bilgisayarıma ubuntu kurmayı düşünüyordum,ama  bir türlü cesaret edip kuramamıştım.zaten şuan için windowsun yanına kuracam,takdir edersiniz ki windowstan vazgeçilmez(şuan için öyle düşünüyorum tabi ki belki de ubuntu kullandıktan sonra fikrim değişir),yrn kesin olarak kuracam,özgür yazılıma ilk adımları atacam........



                                 işte  bugünden hatıra kalan  güzel bir kare..........





DERYA GÜNDÜZ

Hiç yorum yok:

 
Facebook

Bizi takip edin!

ESOGÜ Bilişim GünleriESOGÜ Bilişim Günleri