21 Eylül 2010 Salı

Windows'da Disk Bölme İşlemi

          Benim ihtiyaç duyduğum gibi siz de zaman zaman  diskinizi parçalara bölüp,birbirinden bağımsız işlerde kullanamak isteyebilirsiniz.Bu işlemleri şuan kullandığım işletim sistemi olan Windows Vista üzerinden resimler yardımıyla anlatmaya çalışacağım,birkaç basit işlemden sonra diskiniz parçalara bölünmüş olacaktır ve istediğniz şekilde kullanabileceksiniz:
          ilk başta   bilgisayarımda iki tane disk var,biri işletim sistemimin kurulu olduğu disk,diğeri de E diski,E diskini ikiye bölüp birini yükleyeceğim programları kurmak için kullanmak istiyorum.



        Bu işlemi başlatmak için Bilgisayarım/ters tıkla/Yönet diyorum:çıkan menüden Disk Yönetimi/bölmek istediğin disk ters tıkla/Birimi Küçült




Küçültmek istediğiniz miktarı yazdıktan sonra Küçült seçeneğini tıklayınız.Tıkladıktan sonra küçülttüğünüz miktar kadarı ayrılmış olyor fakat bunu biçimlendirmek gerekecektir.Ayrılmış ve harfi olmayan birimin üzerine gelip ters tıkla/Yeni basit birim seçeneği tıklanır


Gerisi Windowsun genel kurulum mantığındaki Next Next gibidir.



    
      Diske verilecek harf seçilir



Son aşamaya da Son dedikten donra,biçimlendirme işlemi başlayacaktır




Biçimlendirme işlemi için bir süre beklemeniz gerekecektir ,bu süre yaklaşık 4-5 dakika kadardır


Birim küçültme işlemi sonlandıktan sonra,E diski,D ve E olmak üzere iki parçaya ayrılmış oldu.


  İşte son hali:

  
     Disk bölme işlemi,tamamen aynı olmasa bile windowsun diğer işletim sistemlerinde yaklaşık olarak bu şekildedir.

DERYA GÜNDÜZ

Hiç yorum yok:

 
Facebook

Bizi takip edin!

ESOGÜ Bilişim GünleriESOGÜ Bilişim Günleri