27 Ocak 2011 Perşembe

ERASMUSDAN BANA KALANLAR

5 aydır erasmus programı dolayısıyla geldiğim Litvanya'dayım.Artık son günlerim, birkaç gün sonra bütün yaşananları,bütün arkadaşlıkları geride bırakıp ülkeme dönüyorum.Çok karışık duygular içindeyim şuan:herkesi herşeyi çok özledim;gün sayıyorum artık,ama tabi bir burukluk da var.Burada yaşadıklarımı hiçbir zaman unutmayacağım,inanılmaz tecrübeler yaşadım burada,birçok ilkimi gerçekleştirdim, hayal bile  edemeyeceğim yerlere gittim,Avrupa’daki akrabalarımın hemen hepsini ziyaret etme şansına sahip oldum.İlk  günler bayağı sıkıntılıydı benim için,ama bunlar zaten bir yere alışma dönemimde geçirilen zorluklar imiş,çabucak toparlandım ve uyum sağlamaya çalıştım.Buradaki yaşantıya uyum sağlayabildim mi o biraz şüpheli de,ama hayatımı devam ettirebilecek kadarına evetJ Çünkü buradaki yaşantı,insanlar,insanların ahlak anlayışları çok farklı.Zaten ahlak anlayışı ya da etik denen bir şey yok,o değerlerden tamamen uzaklaşmış bir yaşantısı var Avrupa insanının.Aslında alkol almadıkları sürece çok iyiler,hoş sohbetler,saygılılar;ama içmeye başladılar mı hiç çekilmez,kaçmak gerek.

Tripler(geziler):

Hiç bilmediğin bir yere kendi yaptığın ayarlamalarla gitmek kadar zevkli bir şey olamaz,bu zevk erasmusda  tavan yaptı benim için, hem de ülke bu  bazlı oldu ,yeni yerler keşfetmek,yeni insanlar tanımak,yeni diller duymak,yeni sistemler ve daha bir sürü yeniler.....
Her gezi hazırlığında aynı heyecanı duyduk.Masamın üzerinde bir Avrupa haritam var,oraya bakarak(geçişleri ayarlamak ve konumu daha iyi yorumlayabilmek için) ve her şeyden önemlisi rynair’den ucuz bilet yakaladıysan gitmemen için hiçbir neden yok:”trip to somewhere” diye başlardı.Sonra hostel faslı,hostellere mail atılır,pazarlık yapılır,tabi bu birkaç yere birden yapılır ki en ucuzu bulunsun.Çünkü hostellerde rezervasyonu internet üzerinden yapınca 2 euro kesinti oluyor ve mail yolu ile olduğunda daha ucuza da ayarlayabiliyorsun.Hosteller konusununda da hostelsclub.com’un emeği unutulmaz,en uygun hosteller orda olurdu çünkü:)Bu da ayarlandıktan sonra geriye ne kalır?gezilecek yerler,ülke ile ilgili bilgiler flan filan.Haritalar da gidilen ülkeden havaalanı,otobüs garı ya da tren garından tourist information’dan temin edilirdi,ilk gittimiz gezilerimizde haritalara para veriyorduk da sonradan işi öğrendik:)

Yolculuk günü Vilnius’dan Kaunas’a(çünkü rynair Kaunasdan kalkıyor) tren ile gidilir ordan da  havaalanına.Rynair’in çilesi bitmez,en ucuz biletler orda ama o verdiğin az para ile de rezil oluyorsun:)Zaten gittiğin ülkede center’a(merkez) gitmek için daha fazla para veriyorsun,örnek:Paris’den Stockholm’a 10 euroya uçak bileti aldık ama Paris’deki havaalanına gitmek için 30 euro verdik,trajikomik.Uçağa binmeden de seni rezil edip gönderirler,ayakkabılarını çıkarttırırlar falan,bazen çantadaki  çatalı fark ederler bazen de bibergazını fark etmezler(bi arkadaşın cebinde varmış,farketmemişler),uçağın içinde hele bir dakika bile o anonslar bitmez,sosyete pazarlarından beter,habire bir şeyler satmaya çalışırlar,smokers ile başlarlardı(sigara satıyorlardı),sonra parfüm,telefon kartı,aklınıza gelen gelmeyen her şey:)Ya çok erken kalkardı ya da geç….ah ryanair neler çektirdin.Çok param olursa hiç binmeyecem ryanaire bir daha:),Ama Allah var şimdi ryanairden olmasa bu kadar gezemezdik.
Buarada geziden önce bir  de yolluk hazırlamak gerekiyordu,yolluk diyorum da aslında yolda yemek için değil,gittiğimiz yerlerde yemek için,oralarda çok para harcamayalım diye kendimiz yapıp götürüyorduk.Genelde baget(Fransız ekmeği) ile ekmek arası falan yapıyorduk,bi de bisküvi falan.Bir ara işi abartıp patates falan bile kaynattık,hatta bazı arkadaşlar yumurta bile:)Her gittiğimiz ülke ayrı bir macera,ayrı bir güzledi.Bir kaç defa havaalanında falan yattık,bazen tren garında o kapanınca da otobüs garında devam ettik.Otobüs ile gittimiz ülkeler için  de bileti geceye alıyorduk ki,o gece için hostele para vermeyelim de yolda geçsinJTüm gün gezdikten sonra hostele zor varıyorduk,ayaklarımın ağrısından uyuyamıyordum geceleri.Hosteller de ayrı maceraydı,değişik değişik insalar vardı,hiç tanımadığın insanlarla aynı odayı paylaşmak zorunda kalıyorsun falan....İşte erasmusun gezi  yönü böyle geçti…..

Erasmus ilklerim:

Pek çok farklı milletten insan tanıma fırsatı yakaladım erasmus ile,kültürlerini tanımaya çalıştım.Artık dünya haritası hakkında  biraz daha fazla bilgi sahibiyim,enazından gittiğim yerleri bir daha hiç unutmamJBir çok ilki burada yaşadım,aslında biçok insan için basit ilkler olabilr ama ben deneme şansına burada sahip oldum:Hindistan cevizi yedim(meyvesini alıp,kendimiz kırmaya çalıştık,biraz zor oldu tabi),mangoyu tattım,bikaç değişk meyve daha tattım da adlarını bilmiyorumJ,5d sinemaya ilk defa burada gittim,ilk defa burada bowling oynadım,buz pistinde kaymaya çalıştım ama başaramadım,ayakta durmayı bile başaramadım buzdaJ,pitona dokundum hatta tutup foğraf çektim,kuşu elime aldım(normalde korkarım da),ata bağlanmış kızakta kaydım,canlı domuz gördüm,domuz etinin o iğrenç kokusuna maruz kaldım çok sıkL,bukadar sarhoş ve alkol kullanan insanı bir arada görüdm,çok farklı ülkelere gittim…….bunlar şimdilik aklıma gelenler.

Artık bavul toplama vakti geldi,normal hayatıma dönmem gerek. Dersler,okul,projeler,sınavlar,kongreler,konferanslar.....Bu erasmus süresinin  benim için en olumsuz ya da tek olumsuz yanı,bölümle ilgili kendimi geliştirecek zamanı yaratamamış olmamdır.Gelişmelerden ve kendimi bölümle ilgili kendimi geliştiremekten uzak kaldım,ama bana okadar çok şey kattı ki o yüzden pek de üzülmüyorum,o açığımı da artık gelecekte kapatırım..
Bana kalan öğrendiklerim,edindiğim ilginç tecrübeler,fotoğraflar,bozuk para koleksiyonumu zenginleştiren paralarım,bol bol fotoğraf,farklı milletlerden arkadaşlarım ve erasmusa beraber gittiğimiz arkadaşlarda konuşup gülüşecek bolca malzeme oldu:)