15 Mart 2010 Pazartesi

bilmök'ün sosyal boyutu ve konya:)

BİLMÖK10 VE KONYA

daha önceki yazımda bilmök'de aldığım notlardan ve gözlemlerimden bahsetmiştim.bukez konya'da yaptıklarımızdan ve bilmökle ile şahsi yorumlarımdan bahsetmek istiyorum:

çarşamba gecesi serapla beraber envireyeden trene bindik(envireye garı gece saat 1de iğrenç oluyor,çok tiksinç manzaralar vardı),tren yolculuğumuz çok kötü geçti benim açımdan,uyuyamdım , çok uzadı ve çok rahatsız oldum o atmosferden.neyse sabah vardık kuzenim ahmet gelip aldı bizi.bilişim günleri cuma başlicaktı gezmek için sadece perşembe günümüz vardı,çok ii değerlendirmeliydik.ben otele geçip eşyalarımı bıraktım,serap da buarada devlet yurduna gidip yerleşti.ama ne oteldi,lüx tavan yapmıştı,rixos otel:)ilk defa okadar lüxüs:) biryerde kaldım,bilmök organizasyon ekibi sayesinde(ciddi bir sponsorluk tebrikler).
perşembe günü ahmet bizi şehirde dolaştırdı MEVLANAya  gittik.ahhhh hala etkisindeyim nasıl bir güzellikltir o Yarabbim,Mevlana anlayışının güzelliğini yapılara çok güzel yansıtmışlardı ki.gittiğimiz gün Mevlit kandiliydi,bu özel günde  Mevlana eşliğinde o maneviyatı yaşamak çok güzeldi.

ben,serap ve ahmet(korumam olarak atanmıştı ahmet:))

ogünün akşamı da otelde açılış balosu vardı,otele geldiğimde kızlar gelmişti,bizim okuldan 4. sınıflardan sevgi-esra-sümeyye.bizim kızlar çok şık giyinmişlerdi bunu özellikle belirtmek istiyorum,baloya gidip masamıza geçtik,organizasyondan arkadaşlar çok sıcak karşıladılar,emrah-merve-umut-hacıbayram arkadaşlar bizim masamıza geldiler,tanıştık gerçekten çok ilgilendiler ve çok sıcak kanlıydılar.rixosdaki yemekten de bahsetmeden edemiyecem,masada 5 tane bıçak,5 tane çatal,mumlar falan çok şık bir masaydı,yemekleri sırayla getirdiler(yok arasıcak,arasoğuk,ön soğuk,bilmem ne:)),tabi biz bukadarına alışkın değiliz,acaba hangi çatal bıçağı kullanacaz diye düşünüyorduk:),eğlenceli bir geceydi,halay bile çektik:)

işte, otel açılış balosundan ve lüx masamızdan güzel bir kare:)

bilmök başladıktan sonra cuma,cumartesi günleri ayarladıkları yerlerde bizi yemeğe götürdüler,ctesi günü etliekmek yedik,güzeldi(lahmacuna benziyordu) ve sonra sema gösterisine gittik,büyülendim adeta.sema gösterisini hep semazanlerin dönmesinden ibaret zannediyordum,ama öyle değilmiş,yaklaşık 1,5 saat sürdü.selamlaşmalarla başladı ve şehlerinden izin alarak,3 tur hepberaber döndüler ve  sonra sahneye ilk çıktıklarında üzerlerinde olan siyah hırkaları çıkarıp,bembeyaz büyüleyici kıyafetleriyle kaldılar,sonra sırayla dönmeye başladılar.aralarında 8,12 yaşlarında iki tane semazen vardı okadar tatlıydılar ki....çok etkilendim,dualarla da sonlandırdılar,harikaydı,hele o ney sesi insanı adeta sarhoş ediyordu,sema salonları da çok güzeldi,amfi tiyatrolara beziyordu.izlerken hep aklımda ŞEMS VE MEVLANA vardı.okumuş olduğum "elif şafak/aşk" kitabından çok büyük hayranlık beslemeye başladım.
           ve bilmök'ün son günü,inceden bir hüzün vardı.güzel arkadaşlıklar kurduk,farklı insanlar tanıdık yani bilmök amacına ulaştı.seneye bilmök yeditepe üniversitesinde olacak,şiddetle tavsiye ederim.ciddi anlamda hem sosyal boyutta,hem de teknik olarak çok şey katıyor.

ve işte bilkmök10 konya'dan kalan en güzel manzara esogü olarak(ben,serap,sevgi,sümeyye,esra,erkan ve ufuk) katılımcılar